Samodzielnie czy z biurem rachunkowym? O podatkach - Doradztwo księgowe

Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy księgowość ochota

Własna firma

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkow

Dodane: 27-07-2016 07:40
Samodzielnie czy z biurem rachunkowym? O podatkach - Doradztwo księgowe księgowość ochota
ość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.

Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.


Zachowanie płynności finansowej przy braku wpływów ze zleceń

Biuro rachunkowe małej firmy zajmuje się planowaniem jej wydatków oraz rozliczaniem zleceń zrealizowanych przez pracowników. Na podstawie zanotowanych wpływów na konto firmowe oraz zaangażowania pracowników w wykonywanie konkretnych zadań, ustalane są kwoty ich miesięcznego wynagrodzenia. Osoby zatrudnione w biurze rachunkowym są także w stanie ustalić taki plan finansowy, który pozwoli firmie na zachowanie jej płynności finansowej, chociaż nie wszyscy zleceniodawcy w ustalonym terminie zapłacili za wykonane przez firmę zlecenia. Jednym z najważniejszych zadań biura rachunkowego w takiej sytuacji jest umiejętność takiego obracania finansami firmy, żeby wypłaty dla pracowników nie zostały wstrzymane.


Co trzeba wiedzieć?

Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?

Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest - koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała "papierologia".

Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes. I musimy poznać rynek. Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz. Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży. Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.